Op de foto hierboven staan de hellingkarren die we vandaag onder de boot hebben getrokken. Meer hierover later in dit stukje.
Ook vandaag is er weer noeste arbeid verricht aan de botter. Vandaag is er een extra zitter aan bakboord geplaatst op de plaats waar eerst het epibreerhoutje zat dat alleen de kimnaad bij elkaar hield. Daarnaast is de nieuwe kopband op maat gemaakt en kan deze morgen op zijn plaats worden geschroefd.
Naast de inhouten zijn er nog tal van andere klusjes gedaan. Wouter heeft een stabiel platform voor de accu’s gecreëerd uit de oude bunplankjes, verder heeft hij de treeplank aan bakboord beter vastgezet, zodat hier niet meer over gestruikeld kan worden. Daarnaast heeft Wouter een korte cursus splitsen gekregen en heeft zo een nieuwe zwaardval gecreëerd. Vervolgens is de val met zeer veel moeite weer op het zwaard geplaatst, dit doordat een dikke splits moeilijk door een klein gaatje past. De zwaarden hangen weer mooi aan de boot.
Om de laatste bouten voor de nieuwe inhouten te kunnen plaatsen moest de voorste hellingkar verwijderd worden. Hiervoor is de boot voor op vele steuntjes geplaatst en is de hellingkar weggerold.
Diede heeft vandaag een nieuwe borgring op de schroef geplaatst, daar de oude enigszins gaar was. Hij is een uur bezig geweest de nieuwe borgring uit te vijlen, omdat Drinkwaard wederom geen borgring in de juiste maat had. Eduard heeft de nieuwe beretand op zijn plaats gezet en een klosje gemaakt voor het slemphout. Morgen kan het zaakje afgewerkt worden en kunnen er een aantal metalen strips worden geplaatst om verdere slijtage tegen te gaan.